جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷
۰ نفر

روند بررسی بودجه سال ۹۴ تهران مهم‌ترین موضوع مورد بحث شورای شهر تهران در روزهای جاری است.

شورای شهر

اين در حالي است كه به گفته يكي از اعضاي اين نهاد، شوراي شهر و شهرداري تهران در مورد بودجه اتفاق نظر 80درصدي دارند.
به گفته ابوالحسن مختاباد عضو كميسيون فرهنگي شوراي شهر تهران، بودجه سال آينده شهرداري تهران كاملاً كارشناسي شده و با رويكرد مثبت به شورا تقديم شد و شوراي شهر نيز طي روزهاي متمادي با برگزاري جلسات فشرده مباحث بودجه را مورد بررسي كارشناسي قرار دادند و تلاش كردند تا با نيازسنجي دقيق و اصولي بودجه‌اي متناسب با شرايط و درجهت تأمين رفاه عمومي شهروندان تصويب شود.

وي افزود: مثلا ما تلاش كرديم تا با اختصاص بودجه مناسب به حمل‌ونقل عمومي وضعيت مترو و ناوگان اتوبوسراني را بهبود ببخشيم. ضمناً، دغدغه اصلي شوراي شهر اين بود تا برنامه‌هاي فرهنگي شهر را به سمت شادي‌افزايي و ايجاد بسترهاي مناسب براي زيست سالم هدايت كند.

رشد درآمدهاي پايدار و كاستن از وابستگي شهرداري به درآمدهاي ناپايدار باهدف رشد تدريجي شهر، از سوي مختاباد به‌عنوان ويژگي شاخص بودجه سال آينده شهرداري تهران شناخته شد. يكي ديگر از ويژگي‌هاي بودجه سال آينده به گفته اين عضو شوراي شهر تهران لحاظ‌كردن اقتضائات اقتصاد مقاومتي بود زيرا با توجه به وضعيت اقتصادي كشور و تأكيد مقام معظم رهبري بر اقتصاد مقاومتي نمي‌توان از بودجه كنوني انتظار داشت تا تمامي جوانب و بخش‌ها را پوشش دهد.

همين امر موجب شكل‌گيري بحث‌هايي درميان اعضا شد چرا كه برخي نگران بودند بودجه انقباضي كفاف اداره شهر را ندهد و بايد تا سقف 1.5برابر افزايش پيدا كند و عده‌اي ديگر هم معتقد بودند كه بودجه شهرداري بايد تا 3هزار ميليارد كاهش يابد كه البته در نهايت، شورا با تجميع و تعديل نظرات 2طرف، بودجه را به تصويب رساند.از سوي ديگر رئيس كميسيون نظارت و حقوقي شوراي اسلامي شهر تهران تفاوت عمده بودجه سال 94را رشد 600درصدي اعتبارات شهرداري در بخش پرداخت بدهي‌ها اعلام كرد و گفت: پيمانكاران شهرداري مي‌توانند شاهد اين خبر خوش باشند كه در سال آينده با اولويت دادن به بحث بدهي‌هاي شهرداري، طلب خود را دريافت كنند.

علاوه بر اين قرار است شهرداري بدهي‌هاي خود به بانك‌ها را نيز پرداخت كند تا شاهد انباشت بيش از حد اين امر نباشد. از نظر سروري، تلاش شهرداري اين است كه در سال آينده كل بدهي‌هاي داخلي و خارجي خود را پرداخت كند. وي همچنين گفت: تمام تلاش اعضاي شوراي شهر اين است كه با برنامه‌ريزي دقيق به‌گونه‌اي بودجه‌ريزي شود كه شاهد اضافه‌شدن متمم به بودجه سال 94نباشيم. پرويز سروري افزود: موضوع مهم ديگر كه در بودجه سال آينده شهرداري مدنظر است اين است كه شوراي‌شهر تلاش كرده است تا با درنظر گرفتن شرايط موجود ازنظر وضعيت درآمدي شهرداري تهران و همچنين مقتضياتي كه هست، به‌امر بودجه‌ريزي بپردازد به همين دليل سعي شد تا جايي كه مي‌شود از هزينه‌هاي سابق كاست و يا حداقل آنها را كاهش داد.

کد خبر 287748

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha